Vragen over service & garantie
U kunt uw klacht indienen bij onze klantenservice via info@tuinmaximaal.nl, 040-235 0528 of het contactformulier op onze website. Tuinmaximaal reageert zo snel mogelijk én uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk op uw klacht.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? U kunt uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl) of de Geschillencommissie via het Europese ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Tuinmaximaal geeft 5 jaar fabrieksgarantie op alle Gumax® producten, met uitzondering van bewegende onderdelen en/of elektrische onderdelen.
Op de bewegende en/of elektrische onderdelen krijgt u 2 jaar garantie.
De garantie geldt alleen wanneer u de producten volgens de montagehandleiding monteert. Als u hiervan afwijkt, vervalt de garantie.
De fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie van een consument.
Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Wanneer uw product door de storm of andere weersomstandigheden beschadigd is, neem dan contact op met uw verzekering. Schade die hierdoor ontstaat, valt buiten de garantie van Gumax® producten. De benodigde onderdelen voor herstelwerkzaamheden (zoals schroeven, dakplaten, staanders etc.) kunt u los bestellen in onze webshop via 'losse onderdelen'.
Wanneer het product van de aanbieder voldoet aan alle voorwaarden van de laagste prijs garantie, neem dan contact op met onze klantenservice. U ontvangt dan een cadeaubon van €50,- te besteden in onze webshop. Meer over onze laagste prijs garantie leest u via onze laagste prijs garantie pagina.
Wanneer u onderdelen gebruikt die niet van Gumax® zijn, vervalt de garantie op de Gumax® constructie. Denk hierbij aan het gebruik van andere type dakplaten, houten staanders en andere onderdelen die toegevoegd of gewijzigd zijn ten opzichte van de standaardproducten van Gumax®.
Met een glazen dak heeft u nauwelijks last van condensvorming. Wanneer u de terrasoverkapping afsluit met glazen schuifdeuren, kan het soms wel voorkomen dat er condensvorming ontstaat onder de dakplaten. Dit is vergelijkbaar met de condensvorming op de voorruit van een auto. Door de ruimte te laten luchten, bijvoorbeeld door de glazen schuifdeuren open te zetten, zal de condensvorming weggaan.
Bij een terrasoverkapping met een polycarbonaat dak kan condens optreden. Bekijk het document 'condensvorming polycarbonaat' voor meer informatie.
Indien er een probleem optreedt met uw Gumax® product binnen de garantietermijn, neem dan contact op met onze klantenservice. We kijken dan samen met u naar een passende oplossing. Wanneer uw Gumax® product buiten de garantietermijn beschadigd is, kunt u de herstelwerkzaamheden zelf uitvoeren. In onze webshop vindt u alle benodigde onderdelen.
Indien een onderdeel door Tuinmaximaal defect is bezorgd, monteer het onderdeel dan niet. Stuur een foto van het desbetreffende onderdeel en de CE-sticker (indien aanwezig) naar service@tuinmaximaal.nl onder vermelding van uw bestelnummer. Tuinmaximaal biedt snel mogelijk een passende oplossing. Wanneer u een defect of beschadigd onderdeel monteert, kan deze niet meer omgeruild worden. Hier is geen coulance of vergoeding op van toepassing.
Lichte beschadigingen kunt u met behulp van een lakstift of spuitbus wegwerken. Wanneer het onderdeel onherstelbaar beschadigd is, kunt u deze vervangen. Het benodigde onderdeel vindt u in onze webshop via 'losse onderdelen'.
Staat uw vraag er niet tussen?